Αυρα Ξεπαπαδακου
530
σταση του
Ορφέα στον Άδη
το 1874 δεν επαναλαμβάνεται κατά την επόμε-
νη μαρτυρούμενη παρουσίαση του έργου, πάλι από τον θίασο Lavergne, το
καλοκαίρι του 1879.
67
Οι δυνάμεις της αντιπολίτευσης έχουν πλέον καταλάβει
την κυβερνητική εξουσία και συνεχίζουν την ίδια πολιτιστική πολιτική των
προκατόχων τους. Ως εκ τούτου εξασφαλίζουν τη γνωστή κρατική χρηματοδό-
τηση για τους γαλλικούς θιάσους και προσφέρουν απλόχερα αθηναϊκή φιλοξε-
νία στους μυθολογικούς ήρωες του Offenbach. Λέγεται μάλιστα ότι την ημέρα
της πρεμιέρας στο υπαίθριο θέατρο Φαλήρου εθεάθησαν πολλοί αλλοτινοί
λυσσαλέοι εχθροί της οπερέτας να χτυπούν παλαμάκια στον εθιστικό ρυθμό
του καν-καν.
68
Αρμόζουν εδώ τα λόγια ενός Γάλλου θεατή της παριζιάνικης
πρεμιέρας του
Ορφέα στον Άδη
: «Κυβερνήσεις πέφτουν, θρόνοι σωριάζονται,
όμως η παντοκρατορία του
Ορφέα
διαρκεί ες αεί».
69
67.
Ἐφημερίς
, 15.7.1879, σ. 4.
68.
Το ίδιο
: «Οἱ καιροὶ ἤλλαξαν ὅμως, ὁ κ. Κουμουνδοῦρος εἶναι πρωθυπουργὸς
καὶ καταδέχεται νὰ παραστῆ εἰς τὴν πρώτην παράστασιν τοῦ
Ὀρφέως
ὡς ἁπλοῦς
θνητὸς παρακαθήμενος εἰς τὴν πλατεῖαν τοῦ Φαλήρου».
69.
Α
νωνύμου
,
Promenade autour
d’Orphée aux Enfers
par un Monsieur d’or-
chestre
, Charles Schiller, Παρίσι 1874, σ. 5.