Previous Page  525 / 562 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 525 / 562 Next Page
Page Background

Αυρα Ξεπαπαδακου

524

Όσο όμως κι αν εξανίστανται οι «ζηλωταὶ» του κλασικού παρελθόντος, οι φιλο-

θεάμονες Αθηναίοι, αδιακρίτως γένους και ηλικίας, αλλά και οι υψηλοί προσκεκλη-

μένοι του παλατιού αντί να προσβληθούν από το ηθικόν δηλητήριον του ελληνικού

πολιτισμού

32

ενοικιάζουν όσο όσο τα θεωρεία του θεάτρου

33

για να απολαύσουν

τον Δία μεταμφιεσμένο σε έντομο να ζουζουνίζει στο «Ντουέτο της Μύγας» και

το δωδεκάθεο να αλαλάζει στον ντελιριακό «Καλπασμό της Κολάσεως». «Οἰκτρὰ

κατάπτωσις καὶ ἀξιοδάκρυτος παραλυσία!» κράζουν οι αρχαιολάτρες, καθώς οι

αστοί σφυρίζουν στους δρόμους της πρωτεύουσας τους δημοφιλέστερους σκο-

πούς του

Ορφέα στον Άδη

και της

Ωραίας Ελένης

και σπεύδουν να αποκτήσουν

τις μουσικές παρτιτούρες με τα highlights των αγαπημένων τους έργων.

34

Το λυκόφως των θεών

Άρτον και θεάματα χορτασμένοι, αναχωρούν οι Δανοί γαλαζοαίματοι και μετά από

λίγες εβδομάδες τους ακολουθεί η γαλλική εταιρεία. Θα περάσει ένας περίπου

χρόνος νηνεμίας για να τον διαδεχθεί μια νέα θύελλα. Ένας καινούργιος γαλλικός

θίασος εγκαθίσταται στην Αθήνα το φθινόπωρο του 1873 και ξεκινά τις εμφανί-

σεις του στο Χειμερινό Θέατρο παρουσιάζοντας γαλλική οπερέτα και βωντβίλ.

35

Πρόκειται για τον περίφημο θίασο Lavergne, ένα σχήμα που θα πρωταγωνιστή-

σει για αρκετά χρόνια στην αθηναϊκή σκηνή.

36

Ο έξυπνος και έμπειρος Γάλλος

θιασάρχης επενδύει στη σίγουρη επιτυχία των έργων του Offenbach. Οι χαριέστα-

τοι

Λησταὶ

37

έχουν την τιμητική τους κατά τις πρώτες εμφανίσεις του σχήματος.

Περίεργος ἡ ἐπιτυχία τῶν

Ληστῶν

! Συνέλαβον τόσον πλῆθος ἐκεῖ, ἐν τῷ χώρῳ

τοῦ θεάτρου καὶ ἐλήστευσαν τὸ ἀναφαίρετον τέως κτῆμα του, τὸν πόθον τοῦ

νέου, τὴν τοῦ καινοφανοῦς ἀκατάσχετον ἐπιθυμίαν, τὸ μίσος κατὰ τοῦ μονοτό-

νου. Τὸ πλῆθος τῶν φιλοθεαμόνων ἑκουσίως ὑπεβλήθη εἰς τὴν ληστείαν αὐτήν!

38

32. « Ἡ Ὡραία Ἑλένη»,

Ὁ Πολίτης

, 13.1.1872, σ. 1-2.

33.

Ἀλήθεια

, 21.10.1871, σ. 3.

34.

Ὁ Πολίτης

, 2.12.1871, σ. 2.

35.

Ἐφημερίς

, 11.10.1873, σ. 3.

36. Ο Lavergne, μετά από πολλές περιπέτειες που τον οδήγησαν στην οικονομική

καταστροφή και την κάθειρξη, πέθανε στην Αθήνα μεταξύ του καλοκαιριού του 1887

και του 1888. Βλ.

Ἐφημερίς

,

25.8.1887, σ. 2·

Νέα Ἐφημερίς

, 23.7.1888, σ. 3.

37. Η οπερέτα

Les Brigands

(

Οι Ληστές

) είναι μία από τις λιγότερο επιτυχημένες

μουσικοθεατρικές δημιουργίες του Offenbach, χρονολογούμενη κατά τα έτη 1868-

1869, η οποία όμως γνώρισε απρόσμενα ευμενή υποδοχή στην αθηναϊκή σκηνή. Βλ.

Ξ

επαπαδακου

, «Jacques Offenbach: Έργο – Βιογραφικό χρονολόγιο», σ. 17.

38.

Ἐφημερίς

, 27.1.1874, σ. 4.