Previous Page  425 / 562 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 425 / 562 Next Page
Page Background

Μιχαλησ Γεωργιου

424

ρείται στις επόμενες δεκαετίες του 20ού αιώνα.

55

Ο λόγος είναι ότι κατάφερνε

να αναδεικνύει επί σκηνής τον αρχαίο κόσμο, κατασκευάζοντας για τους θεα-

τές μια συλλογική πολιτισμική μνήμη ενός κοινώς αναγνωρίσιμου τόπου.

56

Η

καταφατική εκτίμηση της κοινής πολιτισμικής μνήμης, ως αντίληψης για το

παρελθόν, σταθεροποιούσε και διέδιδε την αυτο-εικόνα της ελληνικής κοινωνί-

ας, δημιουργώντας μια ταυτότητα που έδινε τη δυνατότητα προσδιορισμού των

Ελλήνων ως συνεχιστών της αρχαίας ελληνικής σκέψης.

55. Βλ.

Μ

αυρομούστακος

, «Αντιγόνες, Οιδίποδες, πρωτότυπα, κακέκτυπα, διατη-

ρητέα και αυθαίρετα» στον τόμο

Πρακτικά Γ΄ Πανελλήνιου Θεατρολογικού Συνεδρί-

ου, Παράδοση και Εκσυγχρονισμός στο Νεοελληνικό Θέατρο

, σ. 411-420.

56. Jan

A

ssman

,

Kultur und Gedächtnis

, Suhrkamp, Φρανκφούρτη 1988, σ. 9-19.