

Αναζητώντας νέους ορίζοντες
281
ίσως ντόπιο “κίνημα” της εποχής»,
34
αφήνοντας ανοικτό το ερώτημα αν η
πρόσληψη των ξένων πρωτοποριών αποτελεί εν τέλει «αναφομοίωτη απόπειρα
εξευρωπαϊσμού που προσπάθησε να έρθει σε ρήξη με την εγχώρια δραματουρ-
γία του 19ου αιώνα».
35
34. Αντώνης
Γ
λυτζουρης
, «Πρωτοπορίες και νεοελληνικό θέατρο» στον τόμο
Ζητή-
ματα Ιστορίας του Νεοελληνικού Θεάτρου
, σ. 268.
35.
Γ
λυτζουρης
, το ίδιο, σ. 273. Ο Γλυτζουρής, μιλώντας για τον μοντερνισμό,
υπογραμμίζει το γεγονός ότι «αποτελεί, από κάθε άποψη, μια σημαντική ελληνική ιδι-
αιτερότητα της πρόσληψης της θεατρικής πρωτοπορίας το ότι εκπρόσωποι της τελευ-
ταίας, όπως ο Ίμπσεν, πολιτογραφήθηκαν στη χώρα ως “μαλλιαροί”!».