Previous Page  410 / 562 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 410 / 562 Next Page
Page Background

ΑΛΛΟ ΚΟΜΗΣ ΚΙ ΑΛΛΟ ΚΟΝΤΕΣ ´ Ή

ΟΙ ΝΕΟΙ ΜΥΛΩΝΑΔΕΣ

409

όν, δεν υπάρχει εις την Ελλάδα άλλο προϊόν του πνεύματος, βιβλίον, ποίημα ή

θεατρικόν έργον, το οποίον να διήνυσε θριαμβευτικώτερον στάδιον, το οποίον

να συνεκλόνισε περισσότερα θρανία από γέλωτα, να ηλέκτρισε περισσοτέρας

χείρας εις κρότημα, να εξήντλησε περισσότερα εισιτήρια. Η ιστορία του ελλη-

νικού θεάτρου θα δυσκολευθή βέβαια εις το μέλλον να εξηγήση το μυστήριον

της επιτυχίας ταύτης. Οπωσδήποτε όμως θα την ομολογήση. Και αυτό είναι

το παν».

39

Η σταδιακή αφομοίωση της ξένης φάρσας, που αποτέλεσε αφετηρία δημι-

ουργικών εξελίξεων στο νεοελληνικό θέατρο της τελευταίας δεκαετίας του

19ου αιώνα, αλλά κι η επιβίωσή της, βασίστηκαν στη

διαρκή ανανέωση, με

μοχλό τη μουσική, το τραγούδι, τον αυτοσχεδιασμό.

Στην περίπτωση των

Μυλωνάδων

,

ο ενοφθαλμισμός του ευρωπαϊκού θεά-

τρου στον νεαρό κορμό του ελληνικού πέτυχε τόσο, που η διασκευή τους

«κατά τα καθ’ ημάς», οι

Νέοι Μυλωνάδες

, δεν έπιασε τόπο.

We can’t argue with success

, λένε οι Εγγλέζοι: δεν μπορούμε να τα

βάλουμε με την επιτυχία. Άλλωστε, άλλο κόμης κι άλλο κόντες! Αν έχεις τον

Γάλλο, τον αυθεντικό, τι να τον κάνεις τον Ζακυνθινό, που βγήκε και ρεπου-

μπλικάνος;

39. «Από χθες έως σήμερον: σημειώσεις Αθηναίου», «Οι Μυλωνάδες», εφημ.

Νέον

Άστυ

, αρ. 269, 6 Σεπτεμβρίου 1902, σ. 2.