Previous Page  212 / 562 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 212 / 562 Next Page
Page Background

Περιοδικός Τύπος των ετεροχθόνων και

εθνικό κέντρο

211

πέμπουν στους αντίστοιχους άρχοντες της αρχαιότητας, τους «αισυμνήτας».

37

Το λευκό ή το χρωματιστό κεφαλομάντιλο των Ηπειρωτισσών είναι ο «κρήδε-

μνος» της αρχαιότητας.

38

Ακόμα και οι γυναίκες που κουβαλάνε νερό με τη

στάμνα, υδρία στο κείμενο, θυμίζουν τις αρχαίες Δαναΐδες.

39

Μερικές φορές η προσπάθειά του να δείξει σε ποια σημεία η ζωή των

Ηπειρωτών συνεχίζει την αρχαία αγγίζει την υπερβολή: «Η Ηπειρώτις εν τη

ενδυμασία της προσέχει να μη υπερβή τα όρια της υγιεινής και του σεμνού,

όρια τα οποία αι των μεγαλουπόλεων γυναίκες καταπατούσι απομιμούμεναι

τον επάρατον συρμόν.».

40

Οι Ηπειρώτισσες λοιπόν τρώνε με όρεξη, είναι υγι-

έστατες και ροδομάγουλες, σε αντίθεση με τις γυναίκες των μεγαλουπόλεων

που είναι καχεκτικές εξαιτίας «του επαράτου corsage, του κλωβού τούτου του

ανθρωπίνου οργανισμού, τον οποίον επροικοδότησεν εις την τάλαινα ανθρω-

πότητα η φθίνουσα εκατονταετηρίς».

41

Η «μάστιξ» δεν έχει ενσκήψει στην

Ήπειρο, γιατί, όπως υποστηρίζει ο συντάκτης του άρθρου, «το ολέθριον τούτο

μηχάνημα ήτον άγνωστον και εν τη αρχαιότητι ως διδάσκει η αρχαιολογία.».

42

Ο Λέσιος είναι ανεκτικός με το μούσι, το οποίο αν και «μετεδόθη ως

νεωτερισμός μεταξύ των επιστημόνων […] είναι αληθής αρχαϊσμός», διότι αν

«μελετήση τις την αρχαιολογίαν θα ιδή ότι πάντες οι πρόγονοι ήσαν πωγωνο-

φόροι.».

43

Στον

Ηπειρώτη

το είδωλο των ηθών και εθίμων της Ηπείρου σχηματίζεται

στον καθρέπτη της αρχαιότητας. Η λαογραφία έχει βοηθητικό ρόλο. Τα κείμε-

να του

Ηπειρώτη

δημιουργούν ένα ψηφιδωτό που απεικονίζει τη μορφή του

παρελθόντος. Ανάγοντας τα πάντα στην αρχαιότητα επιχειρεί τη διάκριση των

Ελλήνων μέσα στην πολυπολιτισμική και πολυεθνική οθωμανική αυτοκρατο-

ρία. Με την οικειοποίηση του παραδοσιακού και του ιστορικού παρελθόντος,

στον συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο τα ιστορικά δικαιώματα μετατρέπονται

σε γεωπολιτικές διεκδικήσεις.

37.

Το ίδιο

, σ. 90.

38.

Το ίδιο

, σ. 99.

39.

Το ίδιο

, σ. 120-121.

40.

Το ίδιο

, σ. 94-95.

41.

Το ίδιο

, σ. 95.

42.

Το ίδιο

, σ. 94-95.

43.

Το ίδιο

, σ. 100.