Previous Page  206 / 562 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 206 / 562 Next Page
Page Background

Περιοδικός Τύπος των ετεροχθόνων και

εθνικό κέντρο

205

νομικά δεδομένα. Ο όρος

Kultur

έχει περιοριστικό χαρακτήρα. Αναφέρεται στα

έργα τέχνης, στα βιβλία, στη θρησκεία, στα φιλοσοφικά συστήματα, τα οποία

αποκαλύπτουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός λαού. Σε αντίθεση με τον όρο

civilisation

, που εμπεριέχει την εν γένει πρόοδο της ανθρωπότητας, ο όρος

Kultur

υπογραμμίζει τις εθνικές διαφορές και τις ιδιαιτερότητες των ομάδων.

Γι’ αυτό, κατά τον Ρουμπίνη, ένα έθνος δεν μπορεί να θεωρηθεί «πεπολιτι-

σμένον» ακόμα κι αν προοδεύει σε μια ευνομούμενη, ειρηνική και οικονομικά

ανθούσα κοινωνία όταν «η ηθική και διανοητική αυτού κατάστασις θεωρεί-

ται απονεναρκωμένη».

12

Αυτό συνέβαινε στις αυτοκρατορικές ηγεμονίες της

Γερμανίας και τις «αντεκατέστησεν […] μία συμπαγής αυτοκρατορία».

13

Κάτι

παρόμοιο μπορεί να συμβεί με «τας μικράς και αρτιπαγείς [εθνικοτήτας] ως

την ελληνικήν, αίτινες συμφυρόμεναι μετ’ άλλων μεγαλειτέρων καταποντισθή-

σονται εν τω αχανεί πελάγει αυτών».

14

Ο πολιτισμός και η γλώσσα αποτελούν τον πυρήνα της συνοχής και της

συνέχειας της ύπαρξης των ελληνικών κοινοτήτων. Καθορίζουν την ένταξη της

ελληνικής παροικίας σε ένα πολυεθνικό και πολυπολιτισμικό κράτος. Παράλ-

ληλα όμως αποτελούν και σύνορα τα οποία οριοθετούν και ξεχωρίζουν με

διακριτό τρόπο τους Έλληνες της Ρουμανίας. Αντίθετα, η ρήξη αυτής της

συνέχειας, η διάβρωση αυτών των συνόρων συνεπάγονται τη διάλυση των κοι-

νοτήτων και την πλήρη αφομοίωση των Ελλήνων.

15

Ο Ρουμπίνης πιστεύει ότι βασική αιτία που οι ομογενείς είναι «κατά μυριά-

δας απαλλοτριωθέντ[ε]ς και όλως αποξενωθέντ[ε]ς των πατρώων»

16

είναι ο

κοσμοπολιτισμός. Γι’ αυτό «διαρρήδην καταδικάζ[ει] τον Κοσμοπολιτισμόν ως

αποτρόπαιον εν γένει. Άπαγε.».

17

Στη συνέχεια του άρθρου αναρωτιέται «αν οι πατέρες ημών ενεπνέοντο

υπό κοσμοπολιτικών αισθημάτων και ιδεών το πολυπαθές ελληνικόν έθνος θα

αναγεννάτο;».

18

Κατ’ αυτόν, η μόνη αντίσταση στον «εθνοκτόνο» κοσμοπολι-

12.

Η Μέλισσα

, σ. 130.

13.

Το ίδιο

, σ. 131.

14.

Το ίδιο

, σ. 139.

15. Για τη συνοχή και την ένταξη σε πολυεθνείς κοινωνίες βλ. Karl W.

D

eutsch

,

Nationalism and Social Communication

, The MIT Press, Cambridge 1963 (

1

1961),

σ. 156-162.

16.

Η Μέλισσα

,

σ. 139.

17.

Ό.π

. Πρβλ. Jean-Jacques

rousseau

,

Émile ou l’éducation

, Livre I, GF Flam-

marion, Παρίσι 2009, σ. 56: «Défiez-vous de ces cosmopolites qui vont chercher

au loin dans leurs livres les devoirs qu’ils dédaignent de remplir autour d’eux.».

18.

Μέλισσα

, σ. 138.