Δήμητρα Ραζάκη
132
τής της εθνικής κωμωδίας.
50
Στις τεχνοτροπικές επιδράσεις
που δέχτηκε η ποίηση του Βλάχου αναφέρεται και ο Μουλλάς
σημειώνοντας ότι ο ποιητής είναι «ρομαντικός στην περίοδο
του Ραλλείου [ποιητικού διαγωνισμού]» (δηλαδή ως το 1860),
όμως στη συνέχεια απομακρύνεται από τα διδάγματα του
ρομαντισμού.
51
Άλλοι ποιητές που αξιολογούνται θετικά για την ποιητι-
κή τους ικανότητα και ενίοτε για τη φιλοπατρία τους είναι ο
Χρήστος Παρμενίδης,
52
ο Σοφοκλής Καρύδης,
53
ο Αλέξανδρος
50. Εντοπίζουμε σύντομα σχόλια του ίδιου του Βλάχου πριν από τη
δημοσίευση ποιημάτων του στα κείμενα: Άγγελος Στ. Βλάχος, «Στίχοι.
Ολίγαι λέξεις αντί προλόγου»,
Πανδώρα
, τ. ΙΣΤ΄, τχ. 366 (1865), σ. 145
και Άγγελος Σ. Βλάχος, «Δυο λέξεις προς τον αναγνώστην μου»,
Παν-
δώρα
, τ. ΙΖ΄, τχ. 390 (1866), σσ. 155-156. Βλ. και τα σχόλια του Βλάχου
σχετικά με κριτικό άρθρο που τον αφορά στο: Άγγελος Σ. Βλάχος, «Προς
την Διεύθυνσιν της “Χρυσαλλίδος”»,
Χρυσαλλίς
, τ. Α΄, τχ. 19 (1863), σσ.
596-597.
51. Μουλλάς, «Λογοτεχνία 1830-1880», σ. 60. Βλ. και το σχόλιο του
Μουλλά για τον έπαινο που λαμβάνει το ποίημα
Φειδίας και Περικλής
στον Βουτσιναίο ποιητικό διαγωνισμό του 1863 στις σσ. 59-60. Βλ. επί-
σης Moullas, σσ. 187-189 (αναλυτική αναφορά στη συμμετοχή του Βλάχου
στον ποιητικό διαγωνισμό με το συγκεκριμένο ποίημα).
52. [Ανυπόγραφο], «Βιβλιογραφία»,
Πανδώρα
, τ. Θ΄, τχ. 201 (1858),
σ. 224 και [Ανυπόγραφο], «Νεκρολογία»,
Πανδώρα
, τ. ΙΘ΄, τχ. 452 (1869),
σ. 400. Επίσης, βλ. την παρουσίαση των μεταφράσεων του Παρμενίδη
στο κείμενο: [Ανυπόγραφο], «Βιβλιογραφία»,
Πανδώρα
, τ. ΙΕ΄, τχ. 360
(1865), σ. 599 και [Ανυπόγραφο], «Βιβλιογραφία. Σαρδανάπαλος, τρα-
γωδία του Λόρδου Βύρωνος, μεταφρασθείσα εκ του αγγλικού. Ο Υιός της
δούλης· και Ευγενία υπό Χρήστου Α. Παρμενίδου»,
Πανδώρα
, τ. ΙΣΤ΄, τχ.
371 (1865), σσ. 285-287.
53. Γοργίας [Κωνσταντίνος Πωπ], «Έργα και ημέραι»,
Ευτέρπη
, τ. Β΄,
τχ. 43 (1849), σ. 455 και [Ανυπόγραφο], «Εκδιδόμενα βιβλία»,
Πανδώρα
,
τ. Β΄, τχ. 38 (1851), σ. 915. Επίσης, βλ. το σχόλιο για την ποιητική ικανό-
τητα του Καρύδη και την πίστη του στην ενότητα του έθνους στο κείμενο:
[Ανυπόγραφο], «Φιλολογικά»,
Ευτέρπη
, τ. Α΄, τχ. 20 (1848), σ. 22.