Νίκος Φαλαγκάς
152
στον οποίο κάνει δώρο ένα ρολόι με διαμάντια. Ακόμα, περι-
γράφεται η παράδοξη υπερασπιστική γραμμή που ακολού-
θησε ένας Άγγλος δικηγόρος για να αθωώσει τον πελάτη του
από την κατηγορία ότι ακρωτηρίασε το θύμα μου, μεταφέρε-
ται η απάντηση του Milton στο ερώτημα γιατί επιτρέπεται
η στέψη ενός βασιλιά στα δεκατέσσερα ενώ ο γάμος μετά
τα δεκαοκτώ και περιγράφεται με δραματοποιημένο τρόπο η
διάλυση του αγγλικού κοινοβουλίου από τον Cromwell.
26
Τα κείμενα που περιλαμβάνονται στα «Ποικίλα», όπως
φάνηκε από τα παραπάνω παραδείγματα, έχουν πολύ διαφο-
ρετικά μεταξύ τους θέματα, ένα χαρακτηριστικό που δεν φαί-
νεται να διαφοροποιείται κατά τη διάρκεια των οκτώ ετών
που εκδιδόταν το περιοδικό.
27
Ακόμη, αν και σε σχετικά λίγα
26. Ανυπόγραφο, «Ποικίλα.»,
Ευτέρπη
, Η΄, 60, 01.04.1855, σσ. 289-292.
27. Βλ. ακόμα τα πρόσθετα παραδείγματα από τους τρείς τελευταί-
ους τόμους, στους οποίους παρουσιάζεται αυξημένη τόσο η συχνότητα
εμφάνισης όσο και η έκταση των ποικίλων.
Στο τεύχος 21 του έκτου τόμου στη στήλη «Ποικίλα» καταγράφονται
η αντίδραση του Ιταλού ποιητή Frugoni στην ανάγνωση κακών ποιημά-
των, η απάντηση του Γάλλου δραματουργού Piron μόλις διάβασε μια
κακογραμμένη τραγωδία, όπως και η ειρωνική συμβουλή του Γάλλου
δραματουργού Crébillon προς νεότερο τραγωδοποιό για το πώς να σκο-
τώσει τα πρόσωπα της τραγωδίας που έγραφε (Ανυπόγραφο, «Ποικίλα.»,
Ευτέρπη
, Στ΄, 21, 15.07.1853, σ. 506).
Στο τεύχος 42 του έβδομου τόμου περιγράφεται ένα χιουμοριστικό
επεισόδιο με έναν φιλάργυρο σε ένα ξενοδοχείο, και ένα ακόμα με έναν
Ισπανό ευγενή σε ένα επαρχιακό γαλλικό ξενοδοχείο, παρατίθεται επι-
στολή στην οποία περιγράφονται αναλυτικά τα ευρήματα της αρχαιολο-
γικής ανασκαφής ενός ασσυριακού παλατιού και παρατίθεται ένα απο-
φθεγματικό κείμενο του Chateaubriand στο οποίο διαχωρίζεται η ευφυΐα
από την κρίση (Ανυπόγραφο, «Ποικίλα.»,
Ευτέρπη
, Ζ΄, 42, 15.06.1854,
σσ. 435-436).
Στη στήλη «Ποικίλα» του τεύχους 67 του όγδοου τόμου, μεταξύ άλ-
λων, γίνεται αναλυτική αναφορά σε μια εναλλακτική εκδοχή του μύ-
θου με τα μήλα των Εσπερίδων και αντιπαραβάλλεται με τις εκδοχές
του μύθου σε διαφορετικά κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας,
συγκρίνεται η διάρκεια της αγόρευσης στα δικαστήρια της αθηναϊκής