ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
10
Δ. Διαμόρφωση της
εθνικής δραματουργίας
:
υπερβάσεις, συνέχειες και ρήξεις
I.
Δραματουργικά είδη
Κωνσταντινα Ριτσατου
Αναζητώντας την εθνική ταυτότητα στα χνάρια μιας νεράιδας. . . . . . . . . . . . . . .
357
Μαρια Δημακη-Ζωρα
«
Ὦμεν Ἕλληνες. Ἰδού τό πᾶν
»
Η διαμόρφωση της εθνικής δραματουργίας ως παράγοντας
εθνικής αυτοσυνειδησίας, μέσα από προλογικά κείμενα
θεατρικών έργων του 19ου αι. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
371
Καιτη Διαμαντακου-Αγαθου
τ
ὸν μὲν γὰρ ἡγοῦμαι σοφόν, τῷ δ’ ἥδομαι
(Αριστοφ.
Βάτρ.
1413)
Αισχύλος ή Ευριπίδης: Τα διλήμματα ενός εκκολαπτόμενου μεταφραστή
στα τέλη του 19ου αιώνα. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
381
ΗΡΩ ΚΑΤΣΙΩΤΗ
Άλλο κόμης κι άλλο κόντες ή
Οι Νέοι Μυλωνάδες
, μια διασκευή «κατά τα καθ’ημάς» που δεν ευτύχησε. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
395
Μιχαλησ Γεωργιου
Το γερμανικό και το «δικό μας» θέατρο κατά τον 19ο αιώνα. . . . . . . . . . . . . . . .
411
Βαρβαρα Γεωργοπουλου
Το πρόσωπο του Νέρωνα στην ελληνική δραματουργία
του 19ου αιώνα. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
425
Κυριακη Πετρακου
Ένα ιδιαζόντως ανατρεπτικό έργο του 19ου αιώνα:
Ιουλιανός ο Παραβάτης
του Κλέωνος Ραγκαβή. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
435
Κωνσταντινοσ Κυριακοσ
«Να εγείρωμεν μίαν άλλην πτυχήν, μιας άλλης φιλολογίας»:
Οι πρώτες φάσεις της έντυπης και σκηνικής πρόσληψης
του ρωσικού θεάτρου στην Ελλάδα . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
451
Χριστινα Οικονομοπουλου
Γαλλοφωνία και ελληνικότητα ή αποτυπώνοντας την πρόκληση